De eerste stap naar een nieuw avontuur - Reisverslag uit Breda, Nederland van Anne Segers - WaarBenJij.nu De eerste stap naar een nieuw avontuur - Reisverslag uit Breda, Nederland van Anne Segers - WaarBenJij.nu

De eerste stap naar een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Januari 2014 | Nederland, Breda

Het is vandaag precies 5 weken geleden dat ik in contact ben gekomen met een Nederlands gezin in Denemarken, één week later heb ik ze ontmoet en 3 weken geleden heb ik de keuze gemaakt om voor een half jaar te vertrekken naar Kopenhagen. Ik ga daar wonen en werken als au-pair voor dit gezin. Het zijn echt ontzettend leuke mensen met hele lieve kinderen, dus ik heb er heel erg veel zin in! De afgelopen weken waren heel spannend, want ik was bezig met afstuderen en er moest nog heel veel geregeld worden. Het was dus wel een beetje een risico toen ik de keuze maakte om te vertrekken, maar ik liep helemaal op schema op school dus ik was er eigenlijk wel vanuit gegaan dat dit geen belemmering zou zijn. Inmiddels heb ik mijn allerlaatste assesment gesprek behaald en ben ik dus officieel geslaagd voor mijn opleiding. De grootste last is nu van m'n schouders en niets staat me nu nog in de weg :)
De komende weken heb ik geen stage en school meer, en heb ik dus alle tijd om me helemaal voor te bereiden op mijn vertrek. Het is best een gek idee dat ik gewoon nog maar 3,5 week in Nederland ben, de weken gaan sneller voorbij dan ik dacht. Ik zie stiekem best wel op tegen het afscheid nemen van iedereen, maar dat komt wel goed. Denemarken is gelukkig niet het einde van de wereld en ik kan gewoon Skypen, Facebooken, WhatsAppen, bellen, smsen, mailen, etc.. Wat moeten we toch zonder die Social Media hé haha. Ook heb ik me voorgenomen om alles bij te gaan houden in deze reisblog, dus bij deze is dit het begin!

  • 19 Januari 2014 - 23:47

    Anne Van Driel:

    Whaaaa nog maar 3 weken! De tijd vliegt voorbij.. maar dat zal in Denemarken ook wel zo zijn! Een superrr leuke ervaring, gelukkig heb je die stap gezet om het te doen en ook nog eens bij een leuk gezin! En wat moet je inderdaad zonder whatsapp....eh niks! En zonder chocolade? Niks.. wacht maar op mijn big overlevingspakket haha XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Alles is geregeld en het is dus eindelijk officieel; 14 februari vertrek ik voor een half jaar naar Denemarken om daar te gaan wonen en werken als AuPair voor een Nederlands gezin in Kopenhagen!

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 6738

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 29 Augustus 2014

Denemarken

Landen bezocht: